Ford câștigă premiul Motorul Internațional al anului 2013

• Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri câștigă premiul „Motorul Internațional al Anului” pentru al doilea an consecutiv

• Motorul turbo în trei cilindri cu injecție directă obține cel mai mare scor în istoria de 15 ani a competiției

• Ford urmează să dubleze producția motorului EcoBoost de 1,0 litri la fabrica sa de motoare din Köln (Germania) începând cu jumătatea lunii august pentru a face față cererii

• În Europa, motorul EcoBoost de 1 litru echipează modelele Fiesta, B-MAX, Focus, C MAX și Grand C MAX, și urmează să echipeze și modelele Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Mondeo și EcoSport

• Motorul urmează a fi lansat în toată lumea – făcându-și recent debutul în India și China pe modelul Ford EcoSport, iar în cursul acestui an urmează a fi lansat și în America de Nord pe modelul Ford Fiesta.

STUTTGART, Germania, 5 iunie 2013 – Ultra-eficientul și sprintenul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru al Ford Motor Company a fost ales Motorul Internațional al Anului 2013, fiind al doilea an consecutiv în care apreciatul motor în trei cilindri obține acest premiu. Motorul EcoBoost de 1 litru, ce îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea, a obținut cel mai mare scor din istoria competiției. Motorul a câștigat de asemenea categoria „Cel mai bun motor sub 1 litru” în cadrul premiilor anuale prezentate de revista Engine Technology International.

Ford a confirmat de asemenea planurile de a dubla producția motorului la uzina sa de motoare din Köln, Germania, la peste 1.000 de motoare pe zi începând cu jumătatea lunii august, pentru a face față cererii.

„În cazul unei tehnologii atât de mature precum motorul cu combustie internă, realizarea unei adevărate descoperiri tehnologice se întâmplă foarte rar, dar acesta este exact lucrul pe care echipa l-a realizat cu acest motor”, a declarat Joe Bakaj, vicepreședinte Ford, Global Powertrain. „Trebuie să îl conduci ca să poți crede că un mic motor în trei cilindri poate genera asemenea performanțe și consum de combustibil.”

Un grup format din 87 de jurnaliști auto din 35 de țări din toată lumea au jurizat competiția în ceea ce privește manevrabilitatea, performanța, consumul, rafinamentul și aplicarea cu succes a tehnologiilor avansate în materie de motoare. Ford este unul dintre cei trei producători de automobile care au înregistrat victorii consecutive în istoria de 15 ani a premiilor. Motorul Ford EcoBoost de 1 litru a câștigat de asemenea Premiul internațional Paul Pietsch 2013 pentru inovație tehnologică în cadrul premiilor Best Cars acordate de revista germană Auto Motor und Sport, Trofeul Dewar din partea Royal Automobile Club din Marea Britanie și Premiul pentru descoperire tehnologică din partea revistei Popular Mechanics din SUA.

„Cine ar fi crezut? Un motor de 1 litru care le are pe toate, este puternic, consumă puțin, este ecologic și are o greutate mică,” a spus Peter Lyon, jurnalist independent britanic și membru al juriului. „Este o capodoperă.”